postthumb

Erik Orgu: Valk lõunasöögis hoiab aju töös

Kui valid lõunasöögiks toidu milles on hea valguallikas nagu näiteks kanafilee, siis annad oma ajule vajaliku, et ta oleks ergas ja efektiivne.  Järgnevalt seletan sulle öeldu lahti, et teeksid paremad valikud ja toituksid tulevikus teadlikumalt.

Enamus meie organismist koosneb veest ja teisel kohal on valk. Lihased, organid, juuksed, küüned ja kõõlused sisaldavad koosnevad valgust, seega on ilmselge, et valgul on väga tähtis roll inimese kehas.

Kui rääkida valgu ja aju seosest, siis on tegu keerulisema protsessiga, sest aju neuronid koosnevad enamasti rasvhapetest, aga nende omavaheline suhtlus käib valgu abil. Hormoonid ja ensüümid, mis kutsuvad esile ja kontrollivad kehas toimuvaid protsesse koosnevad aminohapetest, mis omakorda moodustavadki makorotoitaine- valgu.

Oled sa täheldanud, et kui sööd süsivesikuterikka ja valguvaese lõunasöögi, siis tunned ennast unisena või uimasena ja kui lõunasöögis on valk, siis oled justkui rohkem ärkvel. See on tingitud sellest, et neurotransmitterid(vahendavad närvirakkude vahelist keemilist suhtlust) ei saa oma tööd korralikult teha, sest puudu on aminohapped ehk valk. Kui sa sööd valku, siis sinu ajus tõuseb dopamiini ja norepinefriini tase, need kaks soodustavad ärkvelolekut ning aju aktiivsust.

See nüüd ei tähenda seda, et peaksid lõunal süsivesikutest loobuma, see tähendab hoopis seda, et vähenda süsivesikute hulka ja lisa juurde valku. Kui seda blogi loed, siis järelikult meeldivad sulle linnuliha tooted ja mina soovitan sulle Rannamõisa kanafileed, kintsuliha, kalkuniliha või muud oma lemmikut lõunasöögiks süüa. Lisa valk oma lõunasöögi juurde ja tunned ise, kuidas aju paremini tööle hakkab.

Sinu toitumisnõustaja Erik Orgu