Kuidas vähendada rasvamassi?

Rasvamassi vähendamine – trenn, toit ja harjumused

Paljud usuvad, et treenimine aitab energiat kulutada ning rasvamassi vähendada. Vähemalt on viimane üks peamine põhjus, mis inimesi üldse trenni tegema motiveerib. Pole kahtlustki, et liikumine ja kehaline aktiivsus on tervisele kasulik tugevdades südant, skeletilihaseid, liigeseid, luid ning maandab stressi. Lisaks aitab see võidelda vähi ja diabeedi vastu. Samas ei tähenda treening seda, et keha rasvamass kohe väheneb.

Hoidu nn premeerimisefektist

Vähemasti ei õnnestu see siis, kui liikumine või kehaline aktiivsus põhjustab nn premeerimisefekti, mille tulemusena premeeritakse ennast treeningu järel toidu või joogiga. Lisaks võib treening mõjutada toidukoguseid. See tähendab, et treeningul kulutatud energia kompenseeritakse arugi saamata suuremate toidukogustega.

Rasvamassi vähendamine algab aga just toitumisest

Oluline on toituda nii, et see võtab nälja ning täidab kõhu ilma ülesöömist põhjustamata. Samuti peaks see olema jätkusuutlik ning andma organismile vajalikke toitaineid. Seda aitab saavutada naturaalne, palju köögivilju sisaldav valgurikas menüü koos vajalike rasvade ja kiudainetega. Erinevat värvi köögiviljad (kapsad, salatid), kõrge valgusisaldusega liha (kalkun, broiler), rasvhapped (õlid, pähklid) ning puuviljad täidavad menüüs kõik olulist rolli. Nii paraneb ainevahetus ning täiskõhutunne kestab kauem. Teisest küljest tähendab see vähem töödeldud toitu (saiakesed, kommid, küpsised, kondiitritooted, valmistoit, pitsa, kiirtoit jne.).

Muutused kehas (näiteks rasvamassi vähenemine) ei toimu kunagi üleöö või peale üht-kaht tervislikku einet. Oluline on järjekindlus ja tervislike harjumuste kujundamine.

henrinimi

 

 

Foto: pixabay.com