Nipid, kuidas vältida pühade ajal toiduga liialdamist

Jõulud on heade soovide ja tegevuste aeg. Üks väheseid hetki aastas, kus paariks päevaks unustame oma töö, veedame aega oma lähedastega ja naudime lõõgastumisvõimalust. Nii on ka oluline osa jõuludest lookas toidulaud kõige maitsva ja paremaga. Seetõttu on toiduga liialdamine jõulude ajal üsna levinud. Kuigi üks ülesöömine ei tähenda kohe tõsiseid probleeme, võib sellega kaasneda mõni kergem tervisemure (kõhuvalu, ebameeldivustunne jne). Samuti võib see olla alguseks tõsistele terviseprobleemidele. Siin on kolm lihtsat nippi, kuidas vältida toiduga liigategemist:

  • Proovi mõnda uut retsepti ja asenda ebatervislik harjumus tervislikumaga. Mis on sinu arvates jõulude ja ülesöömise kirstunaelakas? Traditsiooniline lihapraad ja sellele järgnev magustoit? Proovi see aasta leida ebatervislikule harjumuse asemel tervislikum alternatiiv, mis ühtiks sinu eesmärgiga. Näiteks seaprae asemel vali ahjukalkun või torditüki asemel sulatatud šokolaadi kastetud maasikad ja banaanid. Nii on sul plaan juba varakult olemas.
  • Jõululauda istudes alusta söömist valgurikka ampsuga ja aja juttu. Näiteks ahjukartulite asemel alusta lihast ning ära unusta lobisemist kaaslastega. Miks? See tekitab täiskõhutunde ja vähendab seega ülesöömisohtu. Jutuajamine aitab omakorda rahulikumalt süüa. Win-win! Kui sa tead, et vanaema ahjusoojad saiad serveeritakse esimesena, siis söö natuke juba enne kodust lahkudes.
  • Ära kuula vabandusi, et pime ja külm aastaaeg ei sobi liigutamiseks. Selle asemel, et suve ootama jääda, tee kasvõi üks jalutuskäik. See mitte ainult ei kiirenda ainevahetust, vaid ka tugevdab sinu tervist.

 

Tervislikke jõule!
henrinimi