Sõbrakuul treeni koos sõbraga

Veebruar on teada-tuntud sõbrakuu, kus häid sõpru meeles peetakse.Sõprade tähtsuse üle ei vaidle tõenäoliselt keegi. Neil on suur roll terviseharjumuste kujundamisel, sealhulgas sportimisel.

Paljud inimesed treenivad üksi omapäi. Selleks on tõenäoliselt mitu põhjust – erinev eesmärk, kehaline võimekus, erinev ajagraafik, isiklikud eelistused jne. Seetõttu võib ainuüksi sobiva treeningkaaslase leidmine olla üsna raske. Huvitav, kas on miskit, millest üksinda treenijad võivad ilma jääda ja kaaslasega trenn oluliselt juurde annab? Etteruttavalt öeldes, on sellele küsimusele üht vastust raske anda, kuid siiski…

Mis seal salata, paljude jaoks on just esimene samm – diivanilt välisukseni, kõige raskem. Sel juhul võib sõbrast palju abi olla. Kui treening on kellegagi kokku lepitud, siis on tõenäolisem, et inimene trenni ka läheb. Rääkima heast seltskonnast, mida sõber pakub. Kuid, nagu selgub ühest teadusuuringust, ei ole need ainukesed kasutegurid. Ameerikas läbi viidud uuringust selgus, et treeningkaaslase olemasolu tõstab oluliselt ka motivatsiooni endast harjutustel rohkem andma. Nimelt need, kes treenisid koos, pidasid rattatrenazööril vastu ajaliselt poole kauem, kui need, kes treenisid üksinda. Muidugi ei tähenda see, et rohkem on alati parem, kuid rahulikumatel aeroobsel treeningul (kõndimine, rattasõit, jooks, ujumine) võib sellest siiski palju kasu olla. Raskemate (pikemad või intensiivsemad) treeningute korral tasub ettevaatlikum olla.Sellega võib suureneda vigastuste ja ületreeningu oht. Õnneks hea sõber jälgib, et teine liiga ei teeks.

Miks mitte võtta ühine treening sõbraga ette kohe nüüd, veebruaris.

Liikumisrohket sõbrakuud soovides,

henrinimi

 

 

Allikas:

Irwin B.C., Scorniaenchi J., Kerr N.L., et al. 2012. Aerobic Exercise Is Promoted when Individual Performance Affects the Group: A Test of the Kohler Motivation Gain Effect. Annals of Behavioral Medicine; 44(2): 151-159.