postthumb

Kalkuniliha tervislikkus

Rannamõisa Linnuliha pakub laias valiku jahutatud kalkunilihatooteid, neist populaarsemad on pehme tekstuuriga kalkuni rinnaliha, -kintsuliha, hakkliha (rinna- või kintsulihast). Kusjuures kalkuni hakkliha on inimeste seas saanud järjest enam populaarsemaks, sisaldades tavapärase hakkliha asemel oluliselt vähem rasva.

Milles seisneb aga kalkuniliha kasulikkus ning milliseid tervisele kasulikke aineid see sisaldab? Mitmelgi põhjusel on kalkuniliha organismile kasulik. Samuti on see vähese rasvasisaldusega, mistõttu sobib see lihaliik imehästi oma kehakaalu jälgivatele inimestele.

Kalkuniliha sisaldab rohkelt:

• valku;
• B-rühma vitamiine;
• tsinki;
• kaaliumi.

Kalkunilihas sisalduvad kasulikud ained aitavad hoida kolesterooli madalal, aitavad võidelda südamehaiguste vastu, organiseerivad närvide tegevust ja korrastavad immunsussüsteemi talitlust. Samuti reguleerivad vererõhku.

Kalkuniliha sisaldab rohkelt valku, kuid see-eest on madala rasvasisaldusega. Samuti ei mõjuta see lihaliik koleteroolitaset inimese organismis. Valk on inimese organismile olulise tähtsusega – see on lihaste, naha, juuste, küünte, aju, närvide, geenide koostisosa.

Kalkunilihal on umbes kaks korda rohkem valget liha, kui tumedat. Viimane on veidi kõrgema rasvasisaldusega ning vähem valgurikkam, kui hele kalkuniliha.

Kalkunilihas on 100 g toote kohta 20 g valku ning sisaldab vaid 8g rasva. Keskime kalorsus 100 g toote kohta on ca 160 kcal.

Erinevaid retsepte, mida valmistada kalkunilihast leiad siit: Retsepte kalkunilihast